شرکت مواد نسوز پاسارگاد

ملات فوران

آخرین پروژه ها

آیا سوالی دارید؟

آیا شما به دنبال یک سازنده باتجربه برای پروژه خود هستید؟

تماس با ما

آمار

  • 3
  • 19
  • 28
  • 28,688

Visits: 851

Author
شرکت مواد نسوز پاسارگاد

ملات فوران Pasarfur-1

ملات فوران ، یک ملات دو جزئی بر پایه رزین فوران و پودر است ,  ملات فوران با نام تجاری  Pasarfur-1  ، تولید شرکت مواد نسوز پاسارگاد می باشد .
گیرش آن به واسطه یک واکنش شیمیایی صورت میپذیرد . این ملات دارای یک ساختار نفوذ ناپذیر  و مقاوم به خوردگی شیمیایی که طیف گسترده ایی از مواد شامل :  اسیدهای قوی ، بازها ، روغن ها و حلال ها می باشد . مقاومت این ملات تا دمای 160 درجه سانتیگراد است

ملات فوران Pasarfur-1

شرح‌ کلی  ملات ضد اسید فوران ،
ملات فوران ، یک ملات دو جزئی بر پایه رزین فوران و پودر است ,  ملات فوران با نام تجاری  Pasarfur-1  ، تولید شرکت مواد نسوز پاسارگاد می باشد .
گیرش آن به واسطه یک واکنش شیمیایی صورت میپذیرد . این ملات دارای یک ساختار نفوذ ناپذیر  و مقاوم به خوردگی شیمیایی که طیف گسترده ایی از مواد شامل :  اسیدهای قوی ، بازها ، روغن ها و حلال ها می باشد .
مقاومت این ملات تا دمای 160 درجه سانتیگراد است .
تولید ملات فوران بر پایه کربن :
همچنین به درخواست مشتری ، نوع خاصی از ملات فوران بر پایه کربن ، جهت استفاده در محیط های  اسید هیدروفلوئوریدریک ، نمک های فلوئوریدی و قلیایی های قوی در دمای بالا به کار می رود.

کاربرد ملات فوران :
ملات ضد اسید فوران ، جهت اتصال آجر و کاشی ضد اسید در لاینینگ هایی که بیشترین حد مقاومت شیمیایی نیاز است به کار می رود ، به عنوان مثال نیروگاه های حرارتی ، صنایع پتروشیمی ، صنایع فولاد ، صنایع مس ,  تولید کود ، مواد شیمیایی ، مواد غذایی و دارویی  .
کاربرد درقسمت هایی نظیر پوشش کف ، مخازن و راکتور ها به کار می رود
از کاربرد های ویژه آجر ضد اسید و ملات فوران  در تانک اسید شویی خط تولید ورق گالوانیزه است .

آماده سازی سطوح قبل از کاربرد ملات فوران :
ابتدا بایست تمام حباب ها و آلودگی سطح بوسیله کندن یا ساییدن  حذف کرد.
در ملات فوران از کاتالیست های اسیدی برای گیرش استفاده میشود ، در نتیجه نمی توان ملات را مستقیم روی سطوح زیرین قلیایی یا حاوی سیمان و سازه فلزی بدون پوشش محافظ ویژه بکار برد .
قلیایی ها سبب خنثی شدن تاثیر کاتالیست اسیدی می‌شوند و در نتیجه گیری ملات فوران ناقص اتفاق می افتد .
سطوح باید توسط با یک لایه محافظ بر پایه اپوکسی ، پلی اورتان ، وینیل استر ، لاستیک یا قیر محافظت شود .
سطوح باید خشک و عاری از گرد وغبار و چربی باشد .
درجه حرارت محیط بالاتر از نقطه شبنم باشد.

نسبت رزین فوران و پودر و نحوه مخلوط نمودن :
به نسبت ۱ رزین و ۵/۵ پودر ، رزین ابتدا در ظرف مناسب ریخته میشود و سپس پودر به آن اضافه میشود ، در زمان کوتاه کمتر از یک دقیقه مخلوط کاملا یکدست آماده می‌شود .
از آنجایی که واکنش بین دو جز رزین فوران و پودر طبیعت گرمازایی دارد و این ملات با افزایش دما گیرش اش سریع رخ میدهد ، بهتر است که در هر مرحله مقدار کمی ملات تهیه شود .
ملات آماده بایستی  سریعا مصرف مورد قرار گیرد ،  انباشت ملات آماده با ضخامت زیاد روی هم در ظرف ملات سازی ، باعث تجمع حرارتی و گیرش سریع خواهد شد .

مدت زمان کارپذیری ملات ،  دمای مطلوب اجرا و مقدار مخلوط در هر مرحله :
زمان کار پذیری  ملات ، بستگی زیادی به دمای محیط کار   دارد. در دمای 30 درجه سانتیگراد مدت زمان کارپذیری ملات  حدودا  10دقیقه میباشد و این  زمان کار پذیری   با کاهش دما , افزایش میابد.
دمای کاری مطلوب  ۲۲  درجه سانتیگراد میباشد  .
سطوح ملات کاری شده در معرض مستقیم تابش خورشید قرار ندهید .
در محل های کار گرم ، تنها مقادیر کمی از ملات در حد ۵ کیلو گرم  می بایست مخلوط شود تا بتوان از واکنش گرمازای غیر قابل کنترل جلوگیری کرد.

وجود رطوبت در محیط کار :
وجود هرگونه رطوبت حتی رطوبت ناشی از بخار آب تا زمانی که ملات گیرش نکرده خطرناک است، باید مراقب بود که محل کار بعد از کاربرد  ملات تا زمان گیرش و  سخت شدن و گیرش ملات خشک و گرم نگه داشته شود.

زمان سخت شدن ملات فوران :
سطح پوشش داده شده با ملات فورانی نباید تا یک هفته پس از اجرا استفاده شود.
بمنظور رسیدن به یک مقاومت شیمیایی خوب در برابر حلالها و قلیایی ها، انجام عملیات حرارتی بوسیله یک دمنده گرم یا لامپ IR به مدت 8 الی 12 ساعت توصیه می شود. عملیات حرارتی را می بایست بعد از رخ دادن گیرش اولیه شروع کرد.

مقدار ملات مصرفی برای هر متر مربع  :
مقدار مصرف این ملات برای کاشی  با ابعاد ۲۳۰ میل در ۱۱۵ میل ، با ضخامت های  ۲۵ ، ۳۵ و ۴۵ میل ، برای ضخامت بستر ۶ میل  و بند کشی ۶ میل ، به ترتیب : ۱۶ کیلوگرم ، ۱۷/۵ کیلوگرم و ۱۹ کیلو گرم ، در هر متر مربع می باشد.
و برای آجر ۲۳۰ میل در ۱۱۵ میل و ضخامت ۶۵ میل ، ۲۸ کیلو گرم برای هر متر مربع نیاز است .

اخطار مهم‌ :
برای استفاده از ملات فوران  نیاز به آب نیست ، همچنین ملات آماده که شروع به گیرش کرده به هیچ عنوان با ملات جدید مخلوط  نشود و در صورت سفت شدن ، برای شل شدن ، از رزین استفاده نشود و بهتر است دور ریز شود .

تمیز کاری سطوح و ظروف :
بعد از اتمام نصب روزانه  کاشی ، ملات باقی مانده روی سطح کاشی و در ظروف و وسایل مصرفی را می توان با متیل اتیل کتون، استون و یا الکل شستشو و تمیز کرد.بسته بندی استاندارد :
جزء پودر : به صورت بسته بندی در کیسه های ۲۰  کیلوگرمی و قرار گرفته در کیسه های بزرگ یک تنی عرضه می گردد.
جزء رزین فوران   : به صورت بشکه های ۲۵۰ کیلو‌گرمی  عرضه می گردد.
شرایط و زمان نگهداری ملات فوران :
پودر و مایع فوران باید در مکان سرد و خشک انبار شوند، عمر مفید مایع فوران ۱۲  ماه و پودر فوران ۵  ماه میباشد.

 

سیمان نسوز

سیمان نسوز آلومینایی

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟