شرکت مواد نسوز پاسارگاد

ملات ضد اسید فوران

آخرین پروژه ها

آیا سوالی دارید؟

آیا شما به دنبال یک سازنده باتجربه برای پروژه خود هستید؟

تماس با ما

آمار

  • 23
  • 9
  • 60
  • 28,757

Visits: 112

Author
شرکت مواد نسوز پاسارگاد

ملات فوران

ملات ضد اسید فوران ، یک ملات دو جزئی بر پایه رزین فورانی (ملات ضد اسید فورانی ) تولید شرکت مواد نسوز پاسارگاد است که گیرش آن به واسطه یک واکنش شیمیایی صورت میپذیرد . این ملات یک ساختار نفوذ ناپذیر دارد و مقاوم به خوردگی شیمیایی طیف گسترده ایی از مواد شامل اسیدهای قوی ، بازها ، روغن ها و حلال ها می باشد و در عین حال از مقاومت تا دمای 160 درجه سانتیگراد برخوردار است . همچنین از نوع خاصی از ملات فورانی به نام FURANMOR-C جهت استفاده در مقابل اسید هیدروفلئوریدریک ، نمک های فلئوریدی و قلیایی های قوی در دمای بالا به کار می رود.

ملات ضد اسید فوران

ملات ضد اسید فوران جهت اتصال آجر و کاشی ضد اسید در لاینینگ هایی که بیشترین حد مقاومت شیمیایی نیاز است به کار می رود به عنوان مثال نیروگاه های حرارتی ، صنایع پتروشیمی ، صنایع فولاد ، تولید کود ، مواد شیمیایی ، مواد غذایی و دارویی درقسمت هایی نظیر پوشش کف ، مخازن و راکتور ها به کار می رود

اجرای لاینینگ ضد اسید در تانک اسید شویی خط تولید ورق گالوانیزه  اجرا با آجر ضد اسید و ملات فوران

نحوه استفاده از ملات فوران

ابتدا میبایست تمام حباب ها  وآلودگی های سطح بوسیله کندن یا ساینده حذف گردد. در ملات فوران از کاتالیست های اسیدی برای گیرش استفاده می شود در نتیجه نمیتوان ملات را بطور مستقیم روی زیر لایه های قلیایی یا حاوی سیمان و یا سطوح فلزی بدون آماده سازی ویژه بکار برد.  قلیایی ها سبب خنثی شدن تاثیر کاتالیست اسیدی می شوند در نتیجه گیرش ملات فوران ناقص اتفاق می افتد. سطح باید توسط یک لایه محافظ بر پایه اپوکسی،پلی اورتان،وینیل استر، لاستیک یا قیر محافظت شود. سطح باید خشک و عاری از گرد و غبار باشد و درجه حرارت محیط بالاتر از نقطه شبنم هوا باشد.
جهت میکس 1جز از مایع و 4 جز از پودر با هم ترکیب شوند. مایع در یک ظرف ریخته شود و سپس پودر به آن اضافه گردد، میکس انجام شود تا یک ترکیب کاملا یکدست به دست آید. از آنجا که واکنش بین دو جز مایع و پودر فوران طبیعت گرمازایی دارد و این ملات با افزایش دما گیرش اش سریعتر رخ خواهد داد بهتر است که در هر مرتبه مقدار کمی ملات تهیه شود و ملات آماده شده روی یک سطح صاف پخش شود. حجم زیاد ملات  بسیار گرم میشود و تولید دود میکند. سطح مورد استفاده باید از هر نوع آلودگی و ترکیبی تمیز باشد.
مدت زمان کارپذیری ملات به دمای محیط حین کار بستگی دارد. در دمای 30 درجه سانتیگراد مدت کارکرد حدود 15 الی 10دقیقه میباشد و این زمان با افزایش دما کاهش و با کاهش دما افزایش میابد.دمای کاری مطلوب حداکثر 25 درجه سانتیگراد میباشد و و سطوح ملات کاری شده را در معرض مستقیم تابش خورشید قرار ندهید
در محل های کار گرم ، تنها مقادیر کمی از ملات در حد kg5 می بایست مخلوط شود تا بتوان از واکنش گرمازای غیر قابل کنترل جلوگیری کرد.

وجود هرگونه رطوبت حتی رطوبت ناشی از بخار آب تا زمانی که ملات گیرش نکرده خطرناک است، باید مراقب بود که محل کار بعد از به کار گذاشتن ملات تا زمان سخت شدن و گیرش ملات خشک و گرم نگه داشته شود. استفاده از یک دمنده هوای گرم سیار یا لامپ IR  در این مرحله از کار مفید میباشد
سطح پوشش داده شده با ملات فورانی نباید تا یک هفته پس از اجرا استفاده شود. بمنظور رسیدن به یک مقاومت شیمیایی خوب در برابر حلالها و قلیایی ها، انجام عملیات حرارتی بوسیله یک دمنده گرم یا لامپ IR به مدت 8 الی 12 ساعت توصیه می شود. عملیات حرارتی را می بایست بعد از رخ دادن گیرش اولیه شروع کرد.
مقدار مصرف این ملات برای سرامیک با ابعاد cm6*15و ضخامت cm4 و ضخامت بستر و بند کشی mm5 ، 12/5-13/5 کیلوگرم در هر متر مربع می باشد.
اخطار:
تذکر: برای استفاده از این ملات نیاز به آب نیست همچنین ملات آماده که شروع به گیرش کرده به هیچ عنوان با ملات جدید مخلوط  نشود.
تمیز کردن:
بعد از اتمام نصب کاشی ، ملات باقی مانده روی سطح کاشی و در ظروف و وسایل مصرفی را می توان با متیل اتیل کتون، استون و یا الکل شستشو و تمیز کرد.
بسته بندی استاندراد:
جزء پودر (FURANMOR): به صورت بسته بندی در کیسه های PP 25 کیلوگرمی و قرار گرفته در کیسه های بزرگ یک تنی عرضه می گردد.
جزء مایع (FURSOL)  : به صورت ظرف های Lit 20و 220 عرضه می گردد.
شرایط و زمان نگهداری:
پودر و مایع فوران باید در مکان سرد و خشک انبار شوند، عمر مفید مایع فوران 6 ماه و پودر فوران 12 ماه میباشد.

سیمان نسوز 80-CA

سیمان نسوز CA -70

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟