شرکت مواد نسوز پاسارگاد

ملات ضد اسید سیلیکاتی

آخرین پروژه ها

آیا سوالی دارید؟

آیا شما به دنبال یک سازنده باتجربه برای پروژه خود هستید؟

تماس با ما

آمار

  • 21
  • 8
  • 60
  • 28,756

Visits: 317

Author
شرکت مواد نسوز پاسارگاد

ملات ضد اسید سیلیکاتی

دوغاب سیلیکات ضد اسید که با نام تجاری PASARSILB به فروش می رسد یک ترکیب 100% معدنی حاوی یک جزء مایع و یک جزء پودری است که این دوغاب با یک واکنش شیمیایی تهیه می شود. بسارسیلب به اکثر اسیدهای معدنی به جز اسید هیدروفلوئوریک و کلیه اسیدها و نمکهای آلی مقاوم است و تا C900 قابل استفاده است.

ملات ضد اسید سیلیکاتی

ملات ضد اسید سیلیکاتی که با نام تجاری PASARSILB عرضه شود یک ترکیب صد در صد غیر آلی می باشد و شامل یک جزء مایع و جزء پودری است و ملات به وسیله یک واکنش شیمیایی گیرش می کند . PASARSILB  نسبت به اغلب اسیدهای معدنی به جز اسید فلوروریدریک و تمامی اسید های آلی و نمک ها مقاوم است و قابلیت استفاده تا دمای C900 را دارد . PASARSILB اصولاً به همراه کاشی یا آجر ضد اسید برای سازه های ضد اسید استفاده می شود . به دلیل قیمت مناسب این محصول به طور گسترده در صنایع مختلف به کار می رود از جمله در صنایع شیمیایی ، برج های جذب ، تقطیر و خشک و مخازن اختلاط و نگهداری در صنایع تولید اسید سولفوریک .
از دیگر خصوصیات بارز این محصول که آن را از سایر تولیدات مشابه متمایز می نماید ، مقاومت بالای این ملات در برابر محیط های آبی است ، این ویژگی ما را قادر میسازد تا از این محصول در پوشش راکتور هایی که نیاز به اختلاط اسید های بسیار قوی در دمای بالا دارند استفاده کنیم. این ملات ضد اسید ضمن دارا بودن استحکام مکانیکی و چسبندگی فوق العاده از پایداری بسیار عالی در برابر محیط های اسیدی و بازی برخوردار است. ملات در برابر تمام اسید ها به جز اسید فلئوریدریک یا اسید هیدرو فلئوریدریک مقاومت میکند .

نحوه کاربرد :
سطح مورد نظر برای اجرا می بایست مسطح و تمیز باشد، وجود قیر ، روغن و نفت در سطح کار می تواند باعث کاهش تاثیر چسبندگی شود .نسبت اختلاط جزء مایع (PASARSILB) به پودر 1 به 2/7توصیه میشود اما این نسبت بسته به دمای محیط و شرایط کار متفاوت خواهد بود. مایع مورد نیاز را در ظرف تمیزی ریخته سپس آرام شروع به افزودن پودر می کنیم تا یک خمیر یکدست ملات مانند بدست آید. ملات حاصل را در مدت 20دقیقه باید استفاده کرد. کارپذیری ملات ضد اسید  پس از آغاز واکنش کاهش می یابد، لذا همیشه آن مقدار از اجزا را با هم مخلوط کنید که در مدت زمان کارپذیری مصرف شود. برای اعمال ملات به سطح دیوار از ماله استفاده کنید به این ترتیب در هر مرحله اعمال لایه ایی با ضخامت حداکثر mm3 ایجاد شود. برای استفاده از این ملات نیاز به آب نیست و لازم به ذکر است که ملاتی را که شروع به گیرش کرده به هیچ عنوان با ملات میکس شده جدید مخلوط  نکنید. در صورت سفت شدن مخلوط برای روان سازی از افزودن مایع خودداری نمایید.

تاثیر دما:
سرعت گیرش به شدت تحت تاثیر دمای محیط می باشد، کاهش دما باعث تاخیر شدید در گیرش ملات می شود. رنج دمای مناسب برای کارکرد ˚C20 تا ˚C25 توصیه می شود.

اخطار :
از افزودن آب یا هر گونه حلال به ملات جدا خود داری کنید. کلیه سطوح و مصالح کاربردی کاملا تمیز  بوده و هیچگونه رطوبتی نداشته باشند.

پخت (Curing)
مدت زمان لازم برای گیرش نهایی و پخت کامل 15 روز میباشد در این مدت از نفوذ رطوبت جلوگیری شود همچنین به منظور استفاده از این ملات جهت سطوحی که نیاز به مقاومت در مقابل رطوبت دارد حتما بعد از گذشت 10 روز از زمان اجرا به مدت 48 ساعت در معرض  حرارت با دمای حدود 60 تا 80 قرار گیرد تا فرایند پخت کامل گردد.

بهداشت و ایمنی :
ترکیبات PASARSILB سیلیکاتی می باشد و در اثر تماس با سطح پوست ، چشم ها و غشاهای مخاطی می تواند باعث سوزش شود. در صورت پاشیده شدن به صورت و چشم بلافاصله با آب شست و شو داده شود .

شرایط و زمان نگهداری:
دو جزء ملات ضد اسید را تا 12 ماه در بسته بندی اولیه دور از رطوبت و تابش طولانی نور خورشید در دمای 5 الی 35 درجه سانتیگراد قابل نگهداری می باشند.
تذکر : بهتر است بعد از هر بار مصرف مایع ضد اسید و در صورت نگهداری طولانی مدت آن به منظور جلوگیری از رسیدن هوا درب ظرف حاوی مایع بخوبی محکم گردد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟